PROMOCJA W SOCIAL MEDIACH
Aby sprawnie poruszać się w nowoczesnym świecie, promować swoją działalność, rozpowszechniać lokalne wydarzenia dobrze jest być współuczestnikiem najszerszej grupy ludzi, która codziennie spotyka się w tym samym miejscu – w social mediach.
Warsztat przybliży korzystanie z dwóch głównych internetowych mediów – Facebooka oraz Instagrama, oraz narzędzia do tworzenia grafik na social media – Canva.
Uwaga: aby wziąć udział w warsztatach najlepiej mieć przygotowany swój własny komputer oraz mieć założone konto na FB, Instagramie oraz Canvie.
Cele i korzyści
Uczestnicy zająć:
- poznają możliwości Facebooka oraz Instagrama w przekazywaniu swoich treści,
- stworzą swoje grupy docelowe, będą tworzyć persony,
- wyznaczą sobie cele w komunikacji swoich treści,
- ustalą harmonogram postów oraz spójną komunikację,
- nauczą się obsługi canvy – stworzą grafiki na Facebooka i Instagrama,
- skorzystają i zapoznają się z aplikacją mobilną służącą digitalizacji i archiwizacji dziedzictwa lokalnego oraz komunikowania treści bezpośrednio z aplikacji do social mediów oraz przerabiania grafik w canvie.
Grupa docelowa
Warsztat skierowany jest do: Kół Gospodyń Wiejskich, młodych organizacji pozarządowych oraz grup nieformalnych.
Program
Temat I. Część teoretyczna – Social Media – wprowadzenie
- krótka historia social mediów,
- rodzaje social mediów,
- możliwości ich wykorzystania.
Temat II. Część teoretyczna – Facebook i Instagram,
- zakładanie fanpaga, dodawanie zdjęć – zdjęcia w tle, profilowe,
- nawiązywanie kontaktu z innymi użytkownikami, obserwowanie firm/fundacji/artystów itp.,
- omówienie sposobów komunikacji – oznaczanie, hasztagi,
- tworzenie wydarzeń na FB,
- tworzenie grup na FB (możliwość ankiet),
- oznaczanie produktów wraz z ceną na FB i Instagramie,
- dodawania relacji na FB i Instagrama,
- automatyczne planowanie wpisów,
- możliwości połączenia obu mediów – zasięgi, możliwość jednoczesnego publikowania.
Temat III. Część praktyczna – Canva
- grupy odbiorców,
- ustalenie harmonogramu postów na social media,
- omówienie podstawowych funkcji,
- omówienie wersji pro dla NGO,
- warsztat tworzenia grafik na FB i Instagrama,
- wykorzystanie social mediów w aplikacji do digitalizacji i archiwizacji dziedzictwa lokalnego.
Temat IV Dyskusja.
- podsumowanie warsztatów,
- pytania i odpowiedzi.
Trenerzy
Metody pracy
Szkolenie jest realizowane on-line lub stacjonarnie po wcześniejszym ustaleniu warunków.
- warsztat grupowy
- praca z własnymi urządzeniami
- dyskusja i feedback
termin podamy niedługo
w trakcie ustalania
100
grupa zamknięta
do uzgodnienia